Aktuāls

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness

”Samsung” aprīko jauno ”Grand Hotel Kempinski Riga” ar vairāk nekā 220 profesionālajiem ekrāniem

IT sasniegumi, bizness

Mēneša laikā pirkumus ar viedtālruni un aproci veikuši vairāki tūkstoši cilvēku

IT sasniegumi, bizness

Sevi piesaka jauns izglītojošs raidījums bērniem – “ZinZINOO”

Sakaru pakalpojumi
post-image

Bavārijā dzimušais BMW ir viens no ievērojamākajiem automašīnu zīmoliem pasaulē ar vairāk nekā 100 gadu pieredzi – tas savos spēkratos apvieno jaudu un komfortu, kā arī harmoniju starp eleganci un inženierijas inovācijām. Par to ikviens auto gardēdis var pārliecināties iepazīstot ekskluzīvus un ielās reti redzamus BMW modeļus.

“BMW dizains izceļas jebkurā pūlī, turklāt BMW kā zīmols vienmēr ir augstu vērtējis arī mākslu un dažādus inovāciju kopprojektus. Tā arī ir radusies daļa ekskluzīvo auto, kuri pasaulē ir vien dažos vai pat vienā eksemplārā,” stāsta BMW Tirdzniecības vadītāja Kristīne Nesaule.

 

#1 BMW Nazca M12

1991.gadā ražotā modeļa vērtība ir iespaidīga –  926 tūkstoši eiro (1,1 miljons ASV dolāru). Visnotaļ interesantā un sportiskā konceptauto dizainu veidoja slavenais automašīnu inženierijas uzņēmums “Italdesign” ar Džordžeto Džiugiaro priekšgalā. Viņš spēkratam piešķīra apaļas formas, stiklotu jumtu un uz augšu atveramas durvis. Turklāt dizaineris izvēlējās tonētu spoguļstiklu, lai pasargātu pasažierus un interjeru no svešām acīm.

Automašīnu darbina piecu litru V12 Twin Turbo dzinējs, kas spēkratam ļauj attīstīt aptuveni 290 km/h lielu maksimālo ātrumu. Interesanti, ka šo jaudīgo “zvēru” tāpat vien nevarēja iegādāties, jo to ražoja tikai pēc pasūtījuma. Kopā tapušas vien trīs automašīnas, no kurām viena pieder Brunejas sultānam, bet otra – viņa brālim. Savukārt digitāli ar to varēja izbraukt “Playstation” spēles “Need For Speed III: Hot Pursuit” versijā.

 

#2 BMW M8 Prototype

Šis modelis ir patiesi unikāls. Konceptauto tika radīts 1999.gadā un tolaik tas būtu bijis viens no ātrākajiem un dārgākajiem pieejamajiem spēkratiem, aprēķinātā cena – 841,4 tūkstoši eiro (viens miljons ASV dolāru). Deviņdesmitajos BMW mērķis bija uzbūvēt visātrāko un jaudīgāko auto pasaulē, lai tas pārspētu “Porsche” un “Ferrari”. Šis mērķis bija tik svarīgs, ka auto tika veidots pilnībā slepenībā – ne mediji, ne sabiedrība nezināja par tā eksistenci. Taču līdz faktiskajai ražošanai auto tā arī nenonāca, projektu apturēja prototipa izstrādes procesā tā izmaksu dēļ.

Prototips tika aprīkots ar 549 zirgspēku V12 dzinēju. Vairākas virsbūves daļas svara samazināšanai, piemēram, durvis un spārni tika izgatavoti no oglekļa šķiedras. Aerodinamikas uzlabošanai automašīnā bija paredzēta vieta vien diviem pasažieriem un interjers tika veidots no īpaši viegliem materiāliem. Automašīnai būtu bijusi manuālā sešu pārnesumu ātrumkārba un tā būtu varējusi sasniegt aptuveni 320 km/h. Diemžēl oficiālie testa braucieni tā arī netika veikti.

 

#3 BMW M6 “G-Power Hurricane CS Ultimate”

2015.gadā ražotā “Hurricane” sērijas “CS Ultimate”, kas arī ir pozicionēts kā sporta klases auto, vērtība ir 673,5 tūkstoši eiro (800 tūkstoši ASV dolāru). Auto fani noteikti novērtēs tā dzinēju ar diviem kompresoriem, individuāli regulējamo balstiekārtas komplektu, keramisko oglekļa bremžu sistēmu, aerodinamisko virsbūves komplektu, “G-Power” klases riteņus un 1001 zirgspēka jaudu. Lielceļu zirgam ir piecu litru V10 dzinējs, ar kura palīdzību paātrinājums no nulles līdz 100 km/h notiek fantastiski īsā laikā – 4,3 sekundēs.

 

#4 BMW X6 “G-Power Typhoon S”

BMW “G-Power” zvaigznes “Typhoon S” jauda ir 726 zirgspēki. Tam ir trīsdaļīgi 23 collu “Silverstone” alumīnija diski, kas apauti ar “Michelin” riepām. Jaudīgais auto aprīkots ar 4,4 litru V8 dzinēju.

Automašīnas izstrādes process prasīja aptuveni 12 mēnešus. Mērķis bija ne vien uzlabot spēkrata sniegumu, bet arī aerodinamiku un izskatu. Ārējais dizains sastāv no masīvām riteņu arkām, kas padara auto platāku par vairākiem centimetriem, un jauna priekšējā bampera ar lielākām gaisa ventilācijas atverēm, kas piegādā uzlabotajiem dzesētājiem par 20% vairāk gaisa, kamēr antispārns šo gaisa plūsmu sadala pareizi.

Pateikt, ka šis auto ir jaudīgs, būtu tas pats, kas nepateikt neko. Pasaulē “Typhoon S” bieži tiek dēvēts par ātrāko SUV, jo tā paātrinājums no nulles līdz 100 km/h ir tikai 4,2 sekundes, bet maksimālais ātrums – 330 km/h. Cena ir 631,5 tūkstoši eiro (750 tūkstoši ASV dolāru).

 

#5 BMW X5 “Le Mans Concept”

1999.gada BMW markas auto uzvarēja pasaulē senākajās un vienās no prestižākajām autosporta sacīkstēm – Lemānas 24 stundu sacensībās. Tās tiek organizētas kopš 1923. gada. Par godu uzvarai, 2000. gadā BMW nāca klajā ar jaunas sērijas modeli, ko nodēvēja par BMW X5 “Le Mans”.

“Le Mans” modelim ir V12 dzinējs ar 700 ZS lielu jaudu un sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba, kas tika pārņemti no Lemānā uzvarējušā automobiļa. Tā maksimālais ātrums ir iespaidīgi 310 km/h, savukārt 100 km/h tiek sasniegti 4,7 sekundēs. Izcilais BMW autosportists Hanss Joahims Staks ar šo automašīnu vairāk kā 20 km garajā Nirburgringas trasē nobrauca septiņus apļus nieka 50 minūtēs, kas tajā laikā šķita neiespējams sasniegums.

Uz X5 bāzes veidotā auto cena ir 497,1 tūkstotis eiro (590 tūkstoši ASV dolāru).

 

#6 BMW Zagato Coupe

“Zagato Coupe” ir BMW un slavenā itāļu automašīnu ražotāja “Zagato” dizaineru kopprojekts. Tas ir BMW, kuram piemīt arī labākās “Zagato” tradīcijas.

1920.gadā mašīnu interjers bija vēl ļoti smagnējs, taču šajā laikā “Zagato” dibinātājs, itālis Ugo Zagato, sāka ieviest savas korekcijas auto industrijā, aizvietojot dīvāna veida auto sēdekļus ar viegliem, bet izturīgiem, ko veidoja, ievērojot aeronautikas principus. Tolaik viņš uzmanību veltīja tieši sacīkšu automobiļiem. Pirmais klients Ugo bija “Alfa Romeo”, ar ko viņam izveidojās desmit gadu ilga sadarbība. Drīz pēc tam viņa klientu skaitā bija “Ferrari”, “Bugatti”, “Maserati” un “Rolls-Royce”. Trīsdesmitajos gados Zagato pievērsās arī eksterjera jautājumu risināšanai un veidoja arvien aerodinamiskāku auto dizainu.

“BMW Zagato Coupe” proporcijas apsola ļoti īpašas sajūtas braucienā. Garā automašīnas priekša, uz aizmuguri novirzītais jumts, kā arī īpašais jumta dizains ir kā priekšnosacījums dinamikas baudīšanai. Skulpturālās un vizuāli pārsteidzošās virsbūves līnijas ir “Zagato” galvenā iezīme, savukārt virsbūves apstrāde ir pilnībā BMW iedvesmota. Priekšu rotā nieru formas radiatora režģis, dubultie lukturi un zem dzinēja pārsega novietotas gaisa ieplūdes atveres.

Automašīnai ir 19 collu riteņi, bet interjers ir tikpat grezns kā eksterjers. Horizontālās līnijas uz paneļa un durvīm ir roku darbs un tās perfekti saskan ar ekskluzīvo ādas apdari tumši pelēkajos toņos. Panelis, durvis un sēdekļi ir rotāti ar sarkanām dekoratīvajām šuvēm, kas ir pieskaņotas automašīnas virsbūvei. Tāpat arī burts “Z” ir iestrādāts visos sēdekļos. Šis brīnums bija pieejams par 421,7 tūkstošiem eiro (500 tūkstošiem ASV dolāru). Ja vēlaties luksusa kupeju, “Zagato” noteikti ir perfekts kandidāts sapņu automobilim.

Saistītās tēmas: autobmw

Izsaki savu viedokli