Aktuāls

”Apple” detaļu ražotājs izpauž, kad aptuveni tiks prezentēts ”iPhone 8”

Tālruņi, mobilās ierīces
post-image

Kas ir jādara, lai luksus klases auto pārtaptu vēl izcilākos superauto? Protams, labiem mehāniķiem jāļauj iztērēt lielu naudu, lai rezultātā iegūtu vēl vairāk.

Realitātes šovā “Superauto megabūve”, kas “National Geographic” skatāms ceturtdienās, britu mehāniķi Šeins Linčs un Dens Baruffo kopā ar Londonas superauto guru Aleksu Prindvilu paveic vērienīgas misijas, pārveidojot “vienkāršas” luksus klases mašīnas par ātrumsacīkstēm piemērotiem superauto.

Jā, patiešām, bijušajam grupas “Boyzone” dalībniekam piemīt pārliecinošas mehāniķa prasmes, jo Linčs ir uzaudzis starp sacīkšu mašīnām. Rallijos ir braucis gan Šeina tēvs, gan vectēvs. Tēvam piederēja autodarbnīca, kurā Šeins kā mehāniķis bija strādājis pirms pievienošanās “Boyzone”, un pie šīs nodarbes viņš atgriezās pēc grupas izjukšanas. Šovā viņš strādā kopā ar Denu Baruffo, kas ir seno auto restaurators un luksus mašīnu būvnieks, spēj pastāstīt par teju jebkuras automašīnas vismazāko skrūvīti un uzgriezni.

Lūk, ar kādu auto pārbūvi vīri nodarbosies šova “Superauto megabūve” jaunajās sērijās.

“Audi R8” spēj labi izbraukt figūras

“Audi R8” ir izslavēts kā visdaudzpusīgākais superauto, kur, pēc paša ražotāja teiktā, esot vieta arī diviem golfa nūju komplektiem. “Audi” patiešām ir uzņēmums ar misijas izjūtu, kas padarīja “Quattro” piemērotu autosacīkstēm un pārvērta Lemānas sacensības par sava zīmola pikniku. Protams, tam nebūtu nekas iebilstams pret iespēju “pagrūstīt” “Ferrari” un “Porshe” arī luksus klases sedanu tirgū. “Audi R8” mantojumā no “Quattro” nākusi arī pilnā piedziņa. Lai pārvērstu piparmētru sudrabaino “Audi R8 V8 Coupe” par monstru, kas spēj piedalīties auto veiklības un figūrbraukšanas sacīkstes “Gymnkhana”, mehāniķiem nācās krietni papūlēties, tostarp pārveidot pilnpiedziņu par aizmugurējo piedziņu. Labākai manevrēšanai tika nomainīta stāvbremzes hidraulika, modernizēts bloķēšanas diferenciālis, noņemti klusinātāji un pievienoti lieli spārni. Divvietīgā kupeja arī ieguva izskatu.

S

“Maserati Ghibli”, kas spēj sasniegt ātrumu 300 kilometri stundā

Ar “Ghibli” saprot trīs dažādu paaudžu sporta auto, kas tapušas “Maserati” rūpnīcā Itālijā. Pirmā sērija laista klajā vēl XX gs. 60.gados; divdurvju kupejas bija slavenas sava dizaina un aizveramo priekšējo lukturu dēļ. Šis bija pēdējais no “Maserati” superauto modeļiem, kuram motors atrodas priekšā. 1992.gadā “Ghibli” atgriezās kā četrvietīga divdurvju kupeja ar twin V6 dzinēju. Jaunāko “Ghibli” paaudzi uzskata par itāļu luksus klases auto dizaina labāko sasniegumu, kas apvieno plūdenas, sportiskas līnijas un inženierzinātņu sasniegumus. Par “ghibli”, starp citu, dēvē vētru Dienvidamerikā. Par godu “Maserati” simtgadei 2014.gadā tika izlaistas 100 īpašas mašīnas.

Parasta “Maserati Ghibli” ātrums var sasniegt 240 kilometrus stundā, taču vai to var pārbūvēt par retro stila superauto, kas spēj traukties ar ātrumu 300 kilometru stundā un piedalīties Lemānas autosacīkstēs? Bijusī modele Džodija Kida ir pilnīgi pārliecināta, ka tas ir padarāms, kaut arī mehāniķiem nāktos krietni pasvīst.

Ar “Porsche 914” var braukt arī pa ledu

Šis modelis ir “Porshe” un “Volkswagen” kopdarbs, kas tika ražots viens dažus gadus laikā no 1970. līdz 1972.gadam. Divvietīgais sporta auto ar ļoti garu bāzi, noņemamu jumtu un izbīdāmiem lukturiem tiek uzskatīts par neveiksmi, kaut arī realitātē zemā piekare nodrošināja ļoti labu vadāmību. “Porshe 914” bija jākalpo par pamatu turpmākai sadarbībai starp abiem autoražotājiem, proti, katrs zīmols vienotu bāzes modeli piemērotu katrs savām vajadzībām, taču tas neizdevās.

“Porshe” juta, ka konkrētais auto mazina zīmola ekskluzivitāti. Eiropā to uztvēra kā “tautas” “Porshe”, turklāt īpatnējā dizaina dēļ to neasociēja ar luksus auto zīmolu. Savukārt “Volkswagen” nevēlējās aizdot savus risinājumus augstākas klases konkurētspējīgākam modelim. Iespējams, projektu izjauca Hainca Nordhofa nāve, jo jaunais “Volkswagen” vadītājs Kurts Locs nespēja rast kopīgu valodu ar Poršē ģimeni. Pavisam tika saražoti vien 3360 eksemplāri.

ASV “Porshe 914” kļuva par vienu no labāk pārdotajiem modeļiem. Tiesa, tas neattiecas uz sacīkšu versiju “Porshe 914-6”, šim modelim pirmās ugunskristības bija Lemānas autosacīkstes, Tagad superauto tirgotājs Alekss Prindvils ir gatavs derēt, ka “poršu” var padarīt piemērotu rallijam uz ledus.

“Delorean DMC” – 12, kas vēlreiz pārtop nākotnes mašīnā

“Delorean DMC – 12” nav pati labākā mašīna pasaulē, taču sajūtu un teatrālisma ziņā to ir grūti pārspēt. Bijušā “General Motors” izpilddirektora, autoinženiera Džona Z. Deloreana “bērnam” bija visas izredzes iegūt pasaules slavu, taču tās netika piepildītas. DMC dizainu veidoja itāļu auto dizaineris Džordžeto Džudžiaro, bet tehnisko pusi “Lotus Cars of England”. Mašīnas ražoja pilnīgi jaunā rūpnīcā Danmarījā, Ziemeļīrijā. Tām bija nerūsējošā tērauda virsbūve, 2,85 litru V6 dzinējs, piecu pakāpju manuālā vai trīs pakāpju automātiskā ātrumkārba. Slavu un atpazīstamību auto ieguva pēc filmas “Atpakaļ nākotnē”, kurā “Delorean DMC – 12” bija pārbūvēta par laika mašīnu. Pateicoties nerūsējošā tērauda detaļām, DMC – 12 bija drošs transports cauri kosmiskajām laika cilpām. Tagad “DeLorean Motor Company” īpašnieks vēlas, lai Šeins un Dens uzbūvē viņam jaunu auto, izmantojot vien DMC – 12 šasiju.

Skaties jaunās seriāla “Superauto megabūve” sērijas “National Geographic” ceturtdienās plkst. 21:00!

Saistītās tēmas: autobūveNational Geographic

Izsaki savu viedokli