Aktuāls

Jautāsi, kāpēc šāds auto ezera dzelmē nogulēja veselus 73 gadus? Izrādās, ka auto īpašnieks nevēlējās maksāt muitas nodevu par šo braucamo, tāpēc viņš ar to pārbrauca pāri Itālijas robežai uz netālo ezeru Maggiore – muitas ierēdņi to iestūma dziļajos ezera ūdeņos. Automašīnas vērtība bija mazāka par naudu, ko īpašnieks bija parādā, tāpēc muitas darbinieki bija spiesti to iznīcināt.

Hemmings.com raksta: “Vietējiem, kas dzīvo Maggiore ezera apkārtnē, mitoloģija un nostāsti par Bugatti ir labi zināmi. Šis konkrētais 1925. modelis 22 Brescia Roadster piederēja Golden Age of Grand Prix braucējam Renē Drejfusam, kurš auto nospēlēja kārtīs un to ieguva šveicietis Adalberts Bodē Parīzē 1934.gadā. Bodē drīz vien devās mājās ar savu jauno auto, bet bez naudas viņš nevarēja samaksāt muitas nodokli, kad nonāca līdz Šveices robežai. Viņš savu balvu atstāja ierēdņiem, lai rīkojas ar to pēc sava prāta. Tajā laikā Bugatti vērtība bija ļoti maza, tāpēc viņi nolēma to vienkārši iemest ezerā. Tā iespējamā atdusas vieta bija 173 pēdu (53 metru) dziļumā.”

Stāsts iegāja vietējā kultūrā un 1960.gados kāds nirējs vārdā Ugo Pillons nolēma mēģināt un atrast nogremdēto auto, un jau 1967.gadā viņš to atrada aptuveni 50 metru dziļumā. Taču no ezera dzīlēm Bugatti tika izcelts tikai 2009.gada 12.jūlijā. Šis vēsturiskais auto tika uzbūvēts Itālijā, taču pirmo reizi tika reģistrēts Nansī pilsētā Francijā. Automašīnai bija 1.5 litru dzinējs un tā varēja sasniegt gandrīz 100 jūdzes (160 kilometri) stundā.

Bugatti tika izlikts izsolē, kur to varēja iegūt augstākās cenas solītājs. Bonhemas retromobiļu izsolē Parīzē 2010. gadā 22 Brescia tika nopirkta par aptuveni 350 000 ASV dolāriem – par daudz lielāku summu nekā sākumā tika paredzēts. Kurš vinnēja izsolē? Neviens cits kā Mullina muzejs Oksnardā. Muzejs izlēma nerestaurēt auto, bet gan parādīt to apmeklētājiem pašreizējā stāvoklī. Šim auto ir atvēlēta sava telpa, atsevišķi no pārējās izstādes kolekcijas; telpa ir dizainēta, lai radītu intimitātes sajūtu, kā arī ar minimāliem gaismas līdzekļiem tika radīts ezera dzelmes efekts. Tika darīts viss iespējamais, lai apmeklētājs varētu koncentrēties uz detaļām, kas Brescia padara par īstu mākslas darbu.

Izsaki savu viedokli