Aktuāls

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto

Ar mikroautobusiem RAF “Latvija” atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Auto, Moto

Skandalozs datovīruss nozog konfidenciālu cilvēku veselības informāciju Lielbritānijas slimnīcās

Bez kategorijas
post-image

Auto ražotājiem nākotnē nāksies žonglēt ar aizvien vairāk tehnoloģijām, lai apmierinātu gan patērētāju vajadzības, gan likumdevēju prasības. Viena risinājuma, kas derēs visiem un visam, nebūs, uzskata “BMW AG” valdes loceklis Klauss Frolihs.

Pēc eksperta paustā, ir sagaidāms, ka dažādu klimata iniciatīvu ietekmē turpmākajos gados ražotājiem būs daudz straujāk jāuzlabo auto dzinēji. Attīstīsies gan elektrisko auto, gan hibrīdauto, gan degvielas šūnu dzinēji, taču arī iekšdedzes dzinēji, kas darbojas tikai ar degvielu, nebūt neizzudīs.

“Latvijā auto pircēji kļūst pragmatiskāki – katras jaunās funkcijas lietderīgums tiek rūpīgi izvērtēts. Tas nozīmē, ka jebkurām inovācijām ir jābūt jēgpilnām un pamatotām,” skaidro BMW oficiālā pārstāvja Latvijā SIA “Inchcape Motors Latvia” valdes loceklis Ivars Norvelis.

Elektrisko automobiļu cenās kritums sagaidāms ap 2020.gadu

Neskatoties uz to, ka ASV un Eiropā, it sevišķi Vācijā, turpina pieaugt elektrisko transportlīdzekļu skaits, pēc Froliha sacītā, cenu kritums līdz 2020.gadam nav sagaidāms.

“Elektrisko automobiļu izplatības veicināšana pašlaik lielā mērā ir tieši valsts rokās. To visai spilgti apliecina valstis, kur elektrisko un hibrīdauto iegādei tiek piedāvāts reāls atbalsts. Parasti šāda pieeja iet roku rokā ar kopējo valsts mērķi samazināt izmešu apjomus,” sacīja Norvelis.

Norvelis norādīja, ka Latvijas patērētāji ir ieinteresēti iegādāties “zaļākus” spēkratus, taču to cena ir būtisks arguments, tādēļ aizvien augsta popularitāte ir dīzeļdegvielas auto. “Kamēr no valsts bija finansiāls atbalsts, tikmēr arī būtiski palielinājās pārdošanas apjomi, bet pēc tam atkal samazinājās. Pašlaik pieejamās nodokļu atlaides vai citas priekšrocības nav pietiekami motivējošas,” novērojumos dalās Norvelis.

nakama_desmitgade

Nākamā desmitgade paies degvielas šūnu dzinēju attīstības zīmē

Degvielas šūnu dzinējs ļauj nošaut divus zaķus ar vienu šāvienu – ļoti zems emisiju līmenis un šā dzinēja auto var pieveikt teju tikpat lielus attālumus kā “parastie degvielas” spēkrati. Tos var “uzpildīt” salīdzinoši īsā laikā.

“Pašlaik trūkst nepieciešamās ūdeņraža ražošanas sistēmas un starpnozaru sadarbība, tās attīstība šobrīd ir tikai sākuma posmā. Līdz ar to masveida degvielas šūnu dzinēju ražošana varētu kļūt pieejama tikai nākamajos desmit gados,” sacīja Frolihs.

Pēc Froliha paustā, līdz pat 2025.gadam šā tipa tehnoloģijas automobiļu izmaksas saglabāsies augstas, kas visticamāk kavēs šāda auto pieprasījumu. “Ar nelieliem apjomiem arī BMW jau nākamajā desmitgadē plāno startēt degvielas šūnu dzinēju tirgū,” prognozēja Frolihs.

No skārienjūtīgajām virsmām uz balss un žestu kontroli

“Manuprāt, auto ražotājiem ir jāizmanto tehnoloģijas, lai vienkāršotu spēkratu un to vadītāju saskari. Tas ir tiešā veidā saistīts ar drošību, lai vadītājs varētu koncentrēties uz ceļu un pārējiem satiksmes dalībniekiem, nevis uz citām blakus funkcijām. BMW līdz šim ir bijis celmlauzis šajā jomā, jo sērijveida modeļos piedāvājam inovatīvus risinājumus – skārienjūtīgos ekrānus, projekcijas uz vējstikla, iDrive vadības rīku un šā brīža pēdējais jauninājums – žestu un balss vadība,” skaidroja Norvelis.

Norvelis piebilda, ka BMW nebūt neapstājas pie sasniegtā. Nule notikušajā Patērētāju elektronikas šovā Lasvegasā, ASV BMW prezentēja revolucionāro “Holo Active Touch” sistēmu jeb hologrammas lietotāja saskarni. Šī saskarne, kuras koncepts vēl tiek izstrādāts, ļaus pārvaldīt transportlīdzekļa izklaides un informācijas sistēmu ar žestiem. Autovadītājam tiks radīts iespaids, ka tas darbojas ar ekrānu, taču faktiski ar virsmu vairs nav nekādas saskares.

Auto iekšējās virsmas kļūs par ekrāniem

Ja līdz šim papildināto realitāti (augmented) vairāk izmantoja reklāmā un izklaidē, tad sagaidāms, ka nākamajos desmit gados tā varētu risināt vairākas ar auto drošību saistītas problēmas. Piemēram, novērst “aklos” punktus, mainot interjera objektu krāsas, laikus brīdināt par objektiem, kas nav redzami spoguļos vai strauji tuvojas.

pasbraucosie-auto_2

Pašbraucošie auto – vai tas maz ir iespējams?

Vairāki Silīcijas ielejas investori un zinātnieki vēl pērn “Business Insider” pauda, ka nule esot īstais brīdis pašbraucošo automašīnu attīstībai, jo īpaši uzlabojusies mašīnredzes un mākslīgā intelekta izpēte, kā arī tehnoloģijas šādu spēkratu būvei kļūst lētākas un pieejamākas.

Turklāt atsevišķi “pašbraucošo” automobiļu elementi ir redzami jau šobrīd. Piemēram, pēdējais BMW 7.sērijas modelis uz ātrgaitas šosejas var vadīt sevi pats un pat pie ātruma 200 km / h noturēt automašīnu joslas vidū. Turklāt atbilstoši esošajiem normatīvajiem aktiem auto vadītājs drīkst uz 15 sekundēm noņemt rokas no stūres.

BMW pārstāvniecības Lielbritānijā tehnoloģiju guru Endrjū Fērss prognozē, ka līdz 2026.gadam transportlīdzekļi kļūs vēl autonomāki, piemēram, veicot apdzīšanas manevrus. Tomēr viņš arī uzsver, ka spēkratu “patstāvību” ierobežo nevis tehnoloģiskās iespējas, bet gan likumi un sabiedrības attieksme. Sākot no aizspriedumiem par robotiem – slepkavām, beidzot ar jautājumu, kurš būs atbildīgs par autonomā auto izraisītu avāriju.

Izsaki savu viedokli